skills Objectives // Objetivos:
Unit 1
Pupils
can...
- Use prepositions (in, on, under, behind).
- Write simple descriptions
- Learn vocabulary about different countries, capitals, languages, etc.
- learn about coins from those countries
- Read and understand texts using clues.
- Learn and repeat the sounds: /- ture/.
El alumno es capaz de:
- Utilizar las preposiciones : in, on, under, behind
- Hacer descripciones sencillas.
- Aprender vocabulario y datos sencillos sobre distintos países, sus capitales e idiomas. idioma.
- Imágenes de las monedas de esos países.
- Interpretar acontecimientos usando pistas y contexto.
- Repetir los sonidos de las palabras de este tema.
skills Objectives // Objetivos:
Unit 2
Pupils
can...
- Understand oral and written messages about exercise routines.
- Ask and answer questions using the imperative,present simple and can.
- Use mouvement verbs.
- Use go and do with activities.
- Compare air and ear sounds.
El alumno es capaz de:
- Comprender mensajes orales y escritos sobre rutinas de ejercicio físico.
- Hacer y contestar preguntas usando el imperativo, el presente y el verbo can.
- Usar los verbos de movimiento.
- Usar go y do al hablar de actividades.
- Comparar los sonidos air y ear.
skills Objectives // Objetivos:
Unit 3
Pupils
can...
- Understand oral and written messages about comparing size, distance and temperature of the planets.
- Ask and answer questions using How questions: How big is the (Sun)?
- Use ordinal numbers: Venus is de second planet.
- Use why and because. Why is the moon...? Because it's...
- Pronounce initial consonants blends: flash, please, blue, close, friend, press.
El alumno es capaz de:
- Comprender mensajes orales y escritos sobre comparaciones sobre tamaño, distancia y temperatura de los planetas
- Hacer y contestar preguntas usando How. ¿Qué tamaño tiene el Sol?
- Usar los números ordinales. Venus es el segundo planeta.
- Usar why y because. ¿Por qué la luna...? Porque es...
- Pronunciar consonantes
agrupadas al inicio de las palabras:
flash, please, blue, close, friend, press.
skills Objectives // Objetivos:
Unit 4
Pupils
can...
- Understand oral and written messages about comparitives and superlatives: The Gobi desert is bigger than the Sahara desert.
- Use: There is/are: There's a camel near the biggest sand dune.
- Use: Present simple questions with do: Do camels eat insects?
- Use: Adverbs of frequency: No, never. Yes, always. Only sometimes.
- Pronounce: Final consonants blends:camp...;jumps...;dark...;marks...
El alumno es
capaz de:
- Comprender mensajes orales y escritos sobre comparaciones sobre comparativos y superlativos: El desierto del Gobi es más grande que el desierto del Sahara.
- Usar There is/are: Hay un camello cerca de la duna más grande.
- Usar preguntas con do y el el verbo en presente: ¿Comen insectos los camellos?
- Usar adverbios de frecuencia: No, nunca. Sí, siempre. Sólo a veces
- Pronunciar consonantes
agrupadas al final de las palabras:
camp...;jumps...;dark...;marks...
skills Objectives // Objetivos:
Unit 5
Pupils can...
- Understand oral and written messages using the present simple: Is the play area on the roof?
- Use: Where: Where is the games room? Where are the restaurants?
- Use: Present Continuous I'm going down the escalator
- Use: Comparatives and superlatives The yellow trousers are more (unusual, expensive...) than the blue ones. (the most expensive, beautiful)
- Use: The vocabulary of the areas in a shopping centre; adjectives (beautiful, colourful, fashionable, imaginative, ugly, unusual...; clothes (coat, dress, hat, shoes, skirt, trainers...)
- Pronounce: Final consonants blends: biggest...; what's...
El alumno es capaz de:
- Comprender mensajes orales y escritosusando el presente: ¿Hay una zona de juegos en el ático?
- Usar Where: ¿Dónde está la zona de juegos?¿Dónde están los restaurantes?
- Usar el gerundio: Estoy bajando por la escalera mecánica.
- Usar otros comparativos y superlativo: Los pantalones amarillos son más (raros, caros...)que los azules. (los más caros, los más bonitos...)
- Usar El vocabulario referido a las distintas zonas de un centro comercial, grandes almacenes, etc.; ajetivos ( bonito, de colores, a la moda, imaginativo, feo, raro...; ropa y complementos ( abrigo, vestido, sombrero, zapatos, falda, deportivas...)
- Pronunciar consonantes agrupadas al final de las palabras: biggest...; what's...
skills Objectives // Objetivos:
Unit 6
Pupils
can...
- Understand oral and written recipes.
- Use the countable and uncountable nouns with some and any: Is thre aye milk? Yes, there is some
- Use: Much/ many How many oranges do you need? Four.
- Use: The vocabulary of food: bananas, butter, carrots, cherries, chocolate, honey, lentils, milk, peas, nuts, pasta, potatoes, rice, sausages, sardines, stew, sugar, tomato, tuna.
- Use food categories:dairy, dry food, fish,fruit,meat,vegetables.
- Use the cooking verbs: add, cut up, stir.
- Pronounce: Final l sounds: lentil, pencil, bottle, apple...
El alumno es
capaz de:
- Comprender recetas orales y escritas.
- Usar nombres contables e incontables con some y any: ¿Hay algo de leche? Sí.
- Usar: Much/ many¿Cuántas naranjas necesitas? Cuatro.
- Usar El vocabulario referido a la comida: plátanos, mantequilla, zanahorias, cerezas, chocolate, miel, lentejas, guisantes, nueces, pasta, patatas, arroz, salchichas, sardinas, guiso, azúcar, tomate, atún.
- Usar clases de alimentos: lácteos, legumbres, pescado, fruta, carne, verdura.
- Usar verbos para cocinar: añadir, cortar, remover.
- Pronunciar sonidos con l final: lentil, pencil, bottle, apple...
skills Objectives // Objetivos:
Unit 7
Pupils can...
- Understand about jobs in a newspaper..
- Use the future with going to: I'm going to correct the mistakes.Are you going to write a story? She is going to look at the photos.
- Use verbs : check the photocopier, correct the mistakes/ spelling, design the pages/cover,draw a cartoon, interview the head teacher, make a video, print the paper...
- Pronounce: Final consonant blends nd, nk, nt sounds: and, ink, accident
El alumno es capaz de:
- Comprender las palabras referidas a trabajos en el periódico.
- Usar el futuro con la expresión going to...
- Usar verbos referidos al tema como: check the photocopier, correct the mistakes/ spelling, design the pages/cover,draw a cartoon, interview the head teacher, make a video, print the paper...
- Pronunciar sonidos con final consonant blends nd, nk, nt : and, ink, accident
skills Objectives // Objetivos:
Unit 8
Pupils
can...
- Understand about celebrations..
- Use: When's the party? It's on...
- Use the saxon genitive+ possessives: Lucy's son, my/his/her/their cousin
- Use Going to for future: We're going to have a big meal; I'm going to wear a new dress. What are you going to celebrate?
- Use new vocabulary: celebrations 50th golden anniversary,15th birthday party, new baby... Places: hotel, marquee, restaurant; and family vocabulary: aunt, cousin, grandma, grandad, stepmum, etc.
- Pronounce: Contractions: I'm, we're, they're, it's, she's, there's,don't, doesn't.
El alumno es
capaz de:
- Comprender las palabras referidas a celebraciones
- Usar el futuro con la expresión When's the party? It's on.
- Usar el genitivo sajón más el posesivo: el hijo de Lucy; mi/ su primo.
- Usar la expresión going to como futuro.
- Usar nuevo vocabulario sobre celebraciones: 50 aniversario, 15º cumpleaños, nuevo bebé; Lugares: hotel, carpa, restaurante; vocabulario sobre la familia: tía, primo, abuelo, abuela, etc
- Pronunciar sonidos de contracciones:
I'm, we're, they're, it's, she's, there's,don't, doesn't.