Enjoy English!Use this blog to practise your English

CURSOS

1º: 7000 visitas

2º:9000 visitas

3º:14000 visitas.

4º:13000 visitas.

:11550 visitas.

: 11000 visitas

7º: 8.837 visitas

8º: 13.620visitas

GRACIAS A TODOS


Objetives and Audios Wonder 4 Vocabularies







skills Objectives   //  Objetivos:


Unit 1

Pupils can...

  • Use prepositions (in, on, under, behind).
  • Write simple descriptions
  • Learn vocabulary about different countries, capitals, languages, etc.
  • learn about coins from those countries
  • Read and understand texts using clues.
  • Learn and repeat the sounds: /- ture/.


El alumno es capaz de:

  •  Utilizar las preposiciones : in, on, under, behind
  • Hacer descripciones sencillas.
  • Aprender  vocabulario y datos sencillos sobre distintos países, sus capitales e idiomas. idioma.
  • Imágenes de las monedas de esos países.
  • Interpretar acontecimientos usando pistas  y contexto. 
  • Repetir los sonidos de las palabras de este tema.


skills Objectives   //  Objetivos:




Unit 2

Pupils can...

  • Understand oral and written messages about exercise routines.
  • Ask and answer questions using the imperative,present simple and can.
  • Use mouvement verbs.
  • Use go and do with activities.
  • Compare air and ear sounds.


El alumno es capaz de:
  •  Comprender mensajes orales y escritos sobre rutinas de ejercicio físico.
  • Hacer y contestar preguntas usando el imperativo, el presente y el verbo can.
  • Usar los verbos de movimiento.
  • Usar go y do al hablar de actividades.
  • Comparar los sonidos air y ear.


skills Objectives   //  Objetivos:

Unit 3

Pupils can...

  • Understand oral and written messages about comparing size, distance and temperature of the planets.
  • Ask and answer questions using How questions: How big  is the (Sun)?
  • Use ordinal numbers: Venus is de second planet.
  • Use why and because. Why is the moon...? Because it's...
  • Pronounce initial consonants blends: flash, please, blue, close, friend, press.


El alumno es capaz de:

  •  Comprender mensajes orales y escritos sobre comparaciones sobre tamaño, distancia y temperatura de los planetas
  • Hacer y contestar preguntas usando How. ¿Qué tamaño tiene el Sol?
  • Usar los números ordinales. Venus es el segundo planeta.
  • Usar why y because. ¿Por qué la luna...? Porque es...
  • Pronunciar consonantes agrupadas al inicio de las palabras:
    flash, please, blue, close, friend, press.
skills Objectives   //  Objetivos:
 

Unit 4
Pupils can...
  • Understand oral and written messages about comparitives and superlatives: The Gobi desert is bigger than the Sahara desert.
  • Use: There is/are: There's a camel near the biggest sand dune.
  • Use: Present simple questions with do: Do camels eat insects?
  • Use: Adverbs of frequency: No, never. Yes, always. Only sometimes.
  • Pronounce: Final consonants blends:camp...;jumps...;dark...;marks...
El alumno es capaz de:
  •  Comprender mensajes orales y escritos sobre comparaciones sobre comparativos y superlativos: El desierto del Gobi es más grande que el desierto del Sahara.
  • Usar There is/are: Hay un camello cerca de la duna más grande.
  • Usar preguntas con do y el el verbo en presente: ¿Comen insectos los camellos?
  • Usar adverbios de frecuencia: No, nunca. Sí, siempre. Sólo a veces
  • Pronunciar consonantes agrupadas al final de las palabras:
    camp...;jumps...;dark...;marks...
 
 
  skills Objectives   //  Objetivos: 

Unit 5

Pupils can...

  • Understand oral and written messages using the present simple: Is the play area on the roof?
  • Use: Where: Where is the games room? Where are the restaurants?
  • Use: Present Continuous I'm going down the escalator
  • Use: Comparatives and superlatives The yellow trousers are more (unusual, expensive...) than the blue ones. (the most expensive, beautiful)
  • Use: The vocabulary of the areas in a shopping centre; adjectives (beautiful, colourful, fashionable, imaginative, ugly, unusual...;  clothes (coat, dress, hat, shoes, skirt, trainers...)
  • Pronounce: Final consonants blends: biggest...; what's...

El alumno es capaz de:

  •  Comprender mensajes orales y escritosusando el presente: ¿Hay una zona de juegos en el ático?
  • Usar Where:  ¿Dónde está la zona de juegos?¿Dónde están los restaurantes?
  • Usar el gerundio: Estoy bajando por la escalera mecánica.
  • Usar  otros comparativos y superlativo: Los pantalones amarillos son más (raros, caros...)que los azules. (los más caros, los más bonitos...)
  • Usar El vocabulario referido a las distintas zonas de un centro comercial, grandes almacenes, etc.; ajetivos ( bonito, de colores, a la moda, imaginativo, feo, raro...; ropa y complementos ( abrigo, vestido, sombrero, zapatos, falda, deportivas...)
  • Pronunciar consonantes agrupadas al final de las palabras: biggest...; what's...

  skills Objectives   //  Objetivos:


Unit 6
Pupils can...
  • Understand oral and written recipes.
  • Use the countable and uncountable nouns with some and any: Is thre aye milk? Yes, there is some
  • Use: Much/ many How many oranges do you need? Four.
  • Use: The vocabulary of food: bananas, butter, carrots, cherries, chocolate, honey, lentils, milk, peas, nuts, pasta, potatoes, rice, sausages, sardines, stew, sugar, tomato, tuna.
  • Use food categories:dairy, dry food, fish,fruit,meat,vegetables.
  • Use the cooking verbs: add, cut up, stir.
  • Pronounce: Final l sounds:  lentil, pencil, bottle, apple...
El alumno es capaz de:
  • Comprender recetas  orales y escritas.
  • Usar  nombres contables e incontables con some y any: ¿Hay algo de leche? Sí.
  • Usar: Much/ many¿Cuántas naranjas necesitas? Cuatro.
  • Usar El vocabulario referido a la comida: plátanos, mantequilla, zanahorias, cerezas, chocolate, miel, lentejas, guisantes, nueces, pasta, patatas, arroz, salchichas, sardinas, guiso, azúcar, tomate, atún.
  • Usar clases de alimentos: lácteos, legumbres, pescado, fruta, carne, verdura.
  • Usar verbos para cocinar: añadir, cortar, remover.
  • Pronunciar sonidos con l final: lentil, pencil, bottle, apple...

  skills Objectives   //  Objetivos:

Unit 7

Pupils can...

  • Understand about jobs in a newspaper..
  • Use the future with going to: I'm going to correct the mistakes.Are you going to write a story? She is going to look at the photos.
  • Use verbs : check the photocopier, correct the mistakes/ spelling, design the pages/cover,draw a cartoon,  interview the head teacher, make a video, print the paper...
  • Pronounce: Final consonant blends nd, nk, nt sounds: and,  ink, accident

El alumno es capaz de:

  • Comprender las palabras referidas a trabajos en el periódico.
  • Usar  el futuro con la expresión going to...
  •  Usar verbos referidos al tema como: check the photocopier, correct the mistakes/ spelling, design the pages/cover,draw a cartoon,  interview the head teacher, make a video, print the paper...
  • Pronunciar sonidos con final consonant blends nd, nk, nt : and,  ink, accident

 
  skills Objectives   //  Objetivos:


Unit 8

Pupils can...

  • Understand about celebrations..
  • Use: When's the party? It's on...
  • Use the saxon genitive+ possessives: Lucy's son, my/his/her/their cousin
  • Use Going to for future: We're going to have a big meal; I'm going to wear a new dress. What are you going to celebrate?
  • Use new vocabulary: celebrations 50th golden anniversary,15th birthday party, new baby... Places: hotel, marquee, restaurant; and family vocabulary: aunt, cousin, grandma, grandad, stepmum, etc.
  • Pronounce: Contractions: I'm, we're, they're, it's, she's, there's,don't, doesn't.
El alumno es capaz de:

  • Comprender las palabras referidas a celebraciones
  • Usar  el futuro con la expresión When's the party? It's on.
  •  Usar el genitivo sajón más el posesivo: el hijo de Lucy; mi/ su primo.
  • Usar la expresión going to como futuro.
  • Usar nuevo vocabulario sobre celebraciones: 50 aniversario, 15º cumpleaños, nuevo bebé; Lugares: hotel, carpa, restaurante; vocabulario sobre la familia: tía, primo, abuelo, abuela, etc
  • Pronunciar sonidos de contracciones:
    I'm, we're, they're, it's, she's, there's,don't, doesn't.