Enjoy English!Use this blog to practise your English

CURSOS

1º: 7000 visitas

2º:9000 visitas

3º:14000 visitas.

4º:13000 visitas.

:11550 visitas.

: 11000 visitas

7º: 8.837 visitas

8º: 13.620visitas

GRACIAS A TODOS


Objectives and audios W. 3





skills Objectives   //  Objetivos:


Unit 0
Pupils can...
  • Use What’s (her) name? How old is (he/she)?
  • Use numbers from 1 to 100.
  • Use the alphabet.
  • Use expressions to make friends: I’m eight. What about you? Come in! This is a fantastic place!

El alumno es capaz de:
  •  Usar las expresiones: ¿Cómo se llama? ¿Cuántos años tiene (él / ella?
  • Usa los números del 1 al 100.
  • Usar el alfabeto.
  • Usar expresiones para hacer amigos: ¿Tengo 8 años. ¿Y tú? ¡Ven! ¡Este es un lugar fantástico!



skills Objectives   //  Objetivos:


Unit 1
Pupils can...
  • Learn about different people.
  • Draw facial expressions.
  • Learn about features and characteristics: mouth, nose, curly, straight. braces, glasses. She is a new friend. She’s got curly hair. She’s angry
  • Learn vocabulary about feelings: happy, sad, angry, scared.
  • Learn vocabulary about clothes: shorts, T-shirt.
  • Use groups words: classmates, family, friends.
  • Use functional language and expressions: street parties, I’m new. Me too! Do you live in this street?
  • Use silent letters.


El alumno es capaz de:
  •  Aprender sobre personas diferentes.
  • Dibujar expresiones faciales.
  • Aprender sobre aspectos y características: boca, nariz, rizado, liso, brackets, gafas,  Ella es una amiga nueva. Ella tiene el pelo rizado. Ella está enfadada.
  • Comprender  vocabulario sobre sentimientos: contento, triste, enfadado, asustado.
  • Aprender vocabulario sobre ropa: pantalones cortos, camiseta.
  • Usar lenguaje y expresiones: fiestas de calle. Soy nuevo. ¡Yo también! ¿Vives en esta calle?
  • Usar letras sin sonido.



skills Objectives   //  Objetivos:
Unit 2
Pupils can...
  • Identify different tastes: sweet, sour, salty; delicious, good, horrible.
  • Design and learn different packets for a snack: bag, box, packet, tin/ can.
  • Describe the setting of a story.
  • Learn vocabulary about food and meals: biscuits, butter, cake, cheese, crisps, ham, ice cream, jam, lemon, olives, peanut, vinegar, lunch, dinner.
  • Use:  Lunch time sandwiches, I’m hungry, when lunch? What’s for dinner; We can have (bananas and ice cream) for (pudding).
  • Pronounce: cake and cheese.

El alumno es capaz de:
  •  Identificar gustos diferentes: dulce, amargo, delicioso, bueno, horrible.
  • Diseñar y hacer distintos paquetes pata un tentempié: bolsa, caja, paquete,  bote, lata.
  • Describir el comienzo de un cuento.
  • Aprender vocabulario sobre alimentos y comidas: galletas, mantequilla, pastel, queso patatas fritas (de bolsa),  jamón, helado, mermelada, limón, aceitunas, cacahuete, vinagre, almuerzo, cena.
  • Usar Lunch time sandwiches, I’m hungry, when lunch? What’s for dinner; We can have (bananas and ice cream) for (pudding).
  • Pronunciar las palabras cake and cheese.



skills Objectives   //  Objetivos:

Unit 3
Pupils can...
  • Identify clothes and equipment for snow activities.
  • Make cards.
  • Match actions with people and places.
  • Use vocabulary about winter activities, clothes and actions: playing ice hockey, skating, skiing, sledging; anorak, boots, goggles, gloves, helmet; making a snowball, throwing snowballs, flying dancing.
  • Use: What am I doing? You’re skiing. Is he skiing? No, he isn’t. Some children are sledging. It’s cold today! My hands are freezing. Can we join in? Watch out!
  • Pronounce: initial s+ cons. words: sledge, snow, stop, ski

El alumno es capaz de:
  •  Identificar ropa y equipamiento para las actividades de nieve.
  • Hacer cartas.
  • Unir acciones con personas y lugares.
  • Usar vocabulario sobre actividades, ropas y acciones de invierno: jugar al jóquey sobre hielo, patinar, esquiar, ir en trineo; anorak, botas, gafas de nieve, guantes, casco; hacer una bola de nieve, tirar bolas de nieve, volar, bailar.
  • Usar: ¿Qué estoy haciendo? Estás esquiando. ¿Él está esquiando? No. Algunos niños están con el trineo. ¡Hace frío hoy! ¡Mis manos se están congelando! ¿Podemos reunirnos? ¡Cuidado!
  • Pronunciar consonantes agrupadas al inicio de las palabras de las palabras:
    sledge, snow, stop, ski
   



  skills Objectives   //  Objetivos: 

Unit 4
Pupils can...
·         Identify musical instruments: drums, guitar, piano, recorder, tambourine, triangle,
·         Mime actions and emotions:
·         Situate actions in a story.
·         Use vocabulary about props and costumes: ballet shoes, juggling balls, leotard, script, score.
·         Use these expressions: I can’t find my guitar. Can anybody see Tom’s bag? Is this Dan’s book; Where is Claude’s guitar? His guitar is on the table. Can you play the piano? Yes, I can.; How does he feel? He feels angry.
·         Use prepositions: behind, under.
·         Use adjectives: hungry, late, scared, sleepy.
·         Pronounce: look in and looking
El alumno es capaz de:
·         Identificar instrumentos musicales.
·         Representar acciones y emociones usando el mimo.
·         Situar las acciones en un cuento
·         Usar  vocabulario sobre utilería y trajes: zapatos de ballet, bolas de malabares, mallas, guión, puntuación.
·         Usar las expresiones: ¡No encuentro mi guitarra! ¿Alguien ve la bolsa de Tom? ¿Este es el libro de Dan?¿Dónde está la guitarra de Claude?Su guitarra está encima de la mesa. ¿Sabes tocar el piano? Sí.; ¿Cómo se siente? Se siente enfadado.
·         Usar las preposiciones: detrás de, debajo de.
·         Usar los adjetivos: hambriento, tarde, asustado, dormido.
·         Pronunciar: look in and looking




  skills Objectives   //  Objetivos:


Unit 5
Pupils can...
  • Understand tasks on a farm.
  • Describe and make a collage.
  • Use the farm vocabulary: Field, home, stables, yard; chicken, cow, dog, donkey, horse, sheep, butter, cheese, eggs, honey, ice cream, milk, yoghurt.
  • Use expressions: How many (cows) are there on the farm? Twelve. Are there any (cows) in the field? Yes, there are (four) in the field. Do they sell (eggs) in the green tent? ; We get (honey) from (bees).
  • Use farm actions vocabulary: feed, collect, milk, clean, move
  • Use functional language: How much is the yoghurt? Can we have some eggs? Here’s your change.
  • Pronounce Final s and –es sounds:  rocks, bees, horses.
El alumno es capaz de:
  • Comprender tareas de la granja..
  • Describir y hacer un collage.
  • Usar vocabulario de la granja: campo, casa, establos, patio; pollo, vaca, perro, burro, caballo, ovejas, mantequilla, queso, huevos, miel, helado, leche, yogur,
  • Usar expresiones:¿Cuántas vacas hay en la granja? Doce. ¿Hay alguna vaca en el campo? Sí, hay cuatro en el campo. ¿Venden huevos en la tienda verde?; Obtenemos miel de las abejas.
  • Usar vocabulario de acciones: alimentar, recoger, ordeñar, limpiar, mover.
  • Usar expresiones: ¿Cuánto cuesta el yogur? ¿Nos puede dar huevos? Aquí tiene el cambio.
  • Pronunciar sonidos con l final: lentil, pencil, bottle, apple...



  skills Objectives   //  Objetivos:
Unit 6
Pupils can...
·         Understand about opening and closing times.
·         Understand graphic designs: metro maps.
·         Do plotting changes through a story.
·         Learn the time vocabulary:  It is a quarter to one. The (shoe shop) opens at nine o’clock. It doesn’t close at a quarter past two. What time does it close? Does it start at (city farm)?
·         Learn about the time: o’clock, a quarter past, half past, a quarter to.
·         Learn about places: baker’s, bank, chemist’s, hairdresser’s, restaurant, shoe shop, supermarket.
·         Learn about trains: map, station, ticket, platform, line.
·         Do syllable counting.
El alumno es capaz de:
·         Comprender horarios de cierre y aperture.
·         Comprender diseños gráficos: mapas de metro.
·         Hacer cambios en el argument de una historia.
·         Aprender vocabulario sobre las horas: Es la una y cuarto. La zapatería abre a las nueve en punto. No cierra a las dos y cuarto. ¿A qué hora cierra?  ¿Empieza en la ciudad granja?
·         Aprender las horas: En punto, y cuarto, y media, menos cuarto.
·         Aprender lugares o tiendas: panadería, banco, farmacia, peluquería, restaurante, zapatería, supermercado.
·         Aprender sobre los trenes: mapa, estación, billete, andén, línea.
·         Contar sílabas.



 
  skills Objectives   //  Objetivos:


Unit 7

Pupils can...
  • Identify events in fairy tales.
  • Design props and costumes.
  • Infer details about likes and dislikes.
  • Use fairy tales vocabulary: dwarf, fairy, giant, princess, witch, wizard
  • Use props and costumes vocabulary: beard, broomstick, cape, club, crown, dress, hat, wand.
  • Use actions vocabulary: kiss, sleep, live, grow, save.
  • Use fairy tale expressions:  My favourite character lives in a (castle) with (giants).  Does your character need a broomstick? The (princess) is (sad) because…
  • Use expressions about reading: What are you reading? What’s it about? What books do you like? I really like books about…
  • Pronounce  g-  and gi- sounds good and giant
El alumno es capaz de:
  • Identificar los acontecimientos de los cuentos.
  • Diseñar utilería y trajes.
  •  Deducir detalles sobre lo que gusta o no.
  • Usar vocabulario de los cuentos: enano, hada, gigante, princesa, bruja, mago.
  • Usar vocabulario de utilería y trajes: barba, escoba, capa, palo de golf, corona, vestido, sombrero, varita mágica.
  • Usar vocabulario de acciones: besar, dormir, vivir, crecer, salvar.
  • Usar expresiones de los cuentos de hadas: Mi personaje favorito vive en un (castillo) con (gigantes). ¿Tu personaje necesita escoba? La  princesa está triste porque…
  • Usar expresiones referidas a la lectura de libros: ¿Qué estás leyendo? ¿De qué se trata? ¿Qué libros te gustan? En realidad me gustan los libros de…
  • Pronunciar sonidos  g-  y gi-: bueno, gigante.



skills Objectives   //  Objetivos:
Unit 8

Pupils can...
  • Identify clothes and equipment for summer activities.
  • Appreciate pointillism: The beach
  • Identify fantastical elements.
  • Use summer activities vocabulary: collecting shells, making sandcastles, snorkeling, swimming, water-skiing.
  • Use beach objects vocabulary: bucket, flippers, goggles, snorkel, spade, surfboard, swimsuit, trunks, wetsuit, towel and umbrella.
  • Use beach vocabulary: crab, deck chair, pebbles, rock pool, shells.
  • Use expressions: Do I need my (trunks)? Is there any room for my (bag)? You don’t need your (wetsuit).
  • Pronounce  s-  and  sh- sounds : surf , shell.
El alumno es capaz de:
  • Identificar ropa y equipamiento para las actividades veraniegas.
  • Apreciar el puntillismo: la playa.
  • Identificar los elementos fantásticos.
  • Usar el vocabulario de las actividades veraniegas: recoger conchas, hacer castillos de arena, bucear, nadar, hacer esquí acuático.
  • Usar el vocabulario de  los objetos de la playa: cubo, aletas, gafas de buceo, tubo de buceo, pala, tabla de surf, bañador (femenino), bañador (masculino), toalla y sombrilla.
  • Usar las expresiones: ¿Necesito el bañador? ¿Hay sitio para mi bolsa? No necesitas el traje de neopreno.
  • Pronunciar sonidos  s-  y  sh- : surfear, concha.