UNIT
0 WELCOME.
-What’s
(his/her) name?
-His
name is Pedro.
-Her
name is Lucía.
|
- ¿Cómo se llama? (él o ella)
- Se llama Pedro.
- Se llama Lucía.
|
-How
old is (he/she)?
-He’s
eight.
-She’s
seven.
|
- ¿Qué edad tiene (él o ella)?
- Él tiene ocho años.
- Ella tiene siete años.
|
-Alphabet:A-B-C-D-E-F-G-H-I-J-K-L-M-N-O-P-Q-R-S-T-U-V-W-X-Y-Z
|
- Alfabeto: A-B-C-D-E-F-G-H-I-J-K-L-M-N-O-P-Q-R-S-T-U-V-W-X-Y-Z
|
-Making friends
|
- Hacer amigos.
|
-I’m
eight. What about you?
|
- Tengo ocho años. ¿Y tú?
|
-Come
in! This is a fantastic place!
|
- Ven. ¡Es un lugar fantástico!
|
NUMBERS:From to 100
|
Números del 1 al 100
|
1
one |
2
two |
3
three |
4
four |
5
five |
6
six |
7
seven |
8
eight |
9
nine |
10
ten |
11
eleven |
12
twelve |
13
thirteen |
14
fourteen |
15
fifteen |
16
sixteen |
17
seventeen |
18
eighteen |
19
nineteen |
20
twenty |
21
twenty- one |
22
twenty- two |
23
twenty- three |
24
twenty- four |
25
twenty- five |
26
twenty- six |
27
twenty- seven |
28
twenty- eight |
29
twenty- nine |
30
thirty |
31
thirty- one |
32
thirty- two |
33
thirty- three |
34
thirty- four |
35
thirty- five |
36
thirty- six |
37
thirty- seven |
38
thirty- eight |
39
thirty- nine |
40
forty |
41
forty- one |
42
forty- two |
43
forty- three |
44
forty- four |
45
forty- five |
46
forty- six |
47
forty- seven |
48
forty- eight |
49
forty- nine |
50
fifty |
51
fifty- one |
52
fifty- two |
53
fifty- three |
54
fifty- four |
55
fifty- five |
56
fifty- six |
57
fifty- seven |
58
fifty- eight |
59
fifty- nine |
60
sixty |
61
sixty- one |
62
sixty- two |
63
sixty- three |
64
sixty- four |
65
sixty- five |
66
sixty- six |
67
sixty- seven |
68
sixty- eight |
69
sixty- nine |
70
seventy |
71
seventy- one |
72
seventy- two |
73
seventy- three |
74
seventy- four |
75
seventy- five |
76
seventy- six |
77
seventy- seven |
78
seventy- eight |
79
seventy- nine |
80
eighty |
81
eighty- one |
82
eighty- two |
83
eighty- three |
84
eighty- four |
85
eighty- five |
86
eighty- six |
87
eighty- seven |
88
eighty- eight |
89
eighty- nine |
90
ninety |
91
ninety- one |
92
ninety- two |
93
ninety- three |
94
ninety- four |
95
ninety- five |
96
ninety- six |
97
ninety- seven |
98
ninety- eight |
99
ninety- nine |
100
one hundred |
UNIT
1 NEW FRIENDS.
Angry
|
enfadado
|
Big
|
Grande
|
Blond
|
Rubio/a/s
|
Braces
|
brackets
|
brother
|
Hermano
|
Brown
|
Marrón
|
Classmate
|
Compañero/a de cl
|
Curly
|
Rizado
|
Dress
|
Vestido
|
Eyes
|
Ojos
|
Friend
|
Amigo
|
Glasses
|
Gafas
|
Hair
|
Pelo
|
Happy
|
Feliz
|
Long
|
Largo
|
Mouth
|
Boca
|
Nose
|
Nariz
|
Sad
|
Triste
|
Scared
|
Asustado
|
Shirt
|
Camisa
|
Short
|
Corto
|
small
|
Pequeño/a/s
|
Sister
|
Hermana
|
skirt
|
Falda
|
Straight
|
Liso
|
Street parties
|
Fiestas de calle
|
Surprised
|
Sorprendido/a/s
|
Trousers
|
Pantalones
|
T-shirt
|
Camiseta
|
Twins
|
mellizos
|
-I’m new. Me too!
|
- Soy nuevo.
Yo también.
|
-
Do you live on this street?
-Yes,
I do. No, I don’t.
|
- ¿Vives en esta calle?
- Sí. // No.
|
-Hello,
how old are you?
-Nine.
What about you?
|
- Hola, ¿cuántos años tienes?
- Nueve. ¿Y tú?
|
-Hi,
I’m Claude. What’s your name?
|
- Hola, Soy Claude. ¿Cómo te llamas?
|
-I’ve
got braces.
-She
hasn’t got braces.
|
- Tengo brackets.
- Ella no tiene brackets.
|
-Has
she got glasses?
-
Yes, She has. // No, she hasn’t.
|
-¿Ella tiene gafas?
- Sí. // No.
|
-She’s
got brown eyes.
|
- Ella tiene los ojos marrones.
|
-He’s
got blue trousers
|
- Él tiene
pantalones azules.
|
-He’s
scared.
|
- Él está
asustado.
|
UNIT
2 TASTY FOOD
Bacon
|
Tocino
|
Bag
|
Bolsa
|
Banana
|
Plátano
|
Biscuit
|
Galleta
|
Box
|
Caja
|
Butter
|
Mantequilla
|
Cake
|
Pastel
|
Cheese
|
Queso
|
Chips
|
Patatas fritas (alargadas)
|
Chocolate
|
Chocolate
|
Crisps
|
Patatas fritas (onduladas)
|
Cucumber
|
Pepino
|
Delicious
|
Delicioso
|
Disgusting
|
Desagradable
|
Ham
|
Jamón
|
Ice cream
|
Helado
|
Jam
|
Mermelada
|
Lemon
|
Limón
|
Lettuce
|
Lechuga
|
Olive
|
Aceituna
|
Packet
|
Paquete
|
Peanut butter
|
Mantequilla de cacahuete
|
Salty
|
Salado
|
Sandwich
|
Emparedado
|
Sour
|
Ácido
|
Sweet
|
Dulce
|
Tin
|
Bote
|
Tomato
|
Tomate
|
Vinegar
|
Vinagre
|
-We have chocolate.
|
- Tenemos
chocolate.
|
-Vinegar
tastes horrible.
|
- El vinagre sabe horrible.
|
-Lemons
are sour.
|
- Los
limones son ácidos.
|
-We
don’t like sweets.
|
- No nos gustan los dulces.
|
-I’ve
got a pack of crisps.
|
- Tengo una bolsa de patatas fritas.
|
-There
is a tin for olives.
|
- Hay un bote de aceitunas.
|
-I
think it’s delicious.
-I
agree. // I don’t agree.
|
- Creo que es delicioso.
- Estoy de acuerdo.// No estoy de acuerdo.
|
-I’m
hungry. When is lunch?
|
- Tengo hambre. ¿Cuándo es la comida?
|
-Lunch time sandwiches.
|
- Emparedados para la hora de la comida.
|
-Do you have dinner in
the kitchen?
-Yes, I do. // No, I
don’t.
|
- ¿Cenáis en la cocina?
- Sí. // No.
|
UNIT
3 IN THE SNOW
Anorak
|
Anorak
|
Boots
|
Botas
|
Dancing
|
Bailar
|
Flying
|
Volar
|
Gloves
|
Guantes
|
Goggles
|
Gafas de nieve
|
Hat
|
Gorro
|
Helmet
|
Casco
|
Jumping
|
Saltar
|
Making a snowman
|
Hacer un muñeco de nieve
|
Playing ice hockey
|
Jugar al hockey sobre hielo
|
Running
|
Correr
|
Scarf
|
Bufanda
|
Skating
|
Patinar
|
Skiing
|
Esquiar
|
Sledging
|
Ir en trineo
|
Sleeping
|
Dormir
|
Snowing
|
Nevar
|
Throwing snowballs
|
Arrojar, tirar bolas de nieve
|
Walking
|
Caminar
|
Wearing
|
Llevar puesto
|
-What
am I doing?
-You
are skiing.
|
- ¿Qué estoy haciendo?
- Estás esquiando.
|
-Is he skiing?
-Yes, he is. // No, he
isn’t.
|
-¿Él está esquiando?
- Sí. // No.
|
-Some
children are making a snowman.
|
- Unos niños están haciendo un muñeco de nieve.
|
-Take
your anoraks! We are making a snowball fight.
|
- ¡Coged vuestros anoraks! Vamos a hacer una batalla de
bolas de nieve.
|
-It’s cold today!
|
- ¡Hace frío
hoy!
|
-Watch
out!
|
- ¡Cuidado!
|
-My
(hands/ feet) are freezing!
|
- ¡Mis (manos// pies) se están congelando!
|
-I
wear a hat, gloves and an anorak when it’s cold.
|
- Llevo gorro, guantes y anorak cuando hace frío.
|
UNIT
4 ON THE STAGE
Drum
|
Tambor
|
Guitar
|
Guitarra
|
Piano
|
Piano
|
Recorder
|
Flauta
|
Tambourine
|
Pandereta
|
Triangle
|
Triángulo
|
Ballet shoes
|
Zapatos de ballet
|
Costume
|
Traje
|
Juggling balls
|
Bolas de malabares
|
Leotard
|
Leotardos// mallas
|
Music
|
Música
|
Music score
|
Puntuación de música
|
Red nose
|
Nariz roja
|
Script
|
Guión
|
Acting
|
Actuar
|
Dancing
|
Bailar
|
Miming
|
Hacer mimo
|
Playing an instrument
|
Tocar un instrumento
|
Singing
|
Cantar
|
Behind
|
Detrás de
|
In
|
Dentro de
|
On
|
Encima de
|
Under
|
Debajo de
|
-Where’s
(Claude’s guitar)?
-His
guitar is on the sofa.
|
- ¿Dónde está la guitarra de Claude?
- Su guitarra está en el sofá.
|
-Can
you play the piano?
-Yes,
I can. // No, I can’t.
|
- ¿Sabes tocar el piano?
- Sí. // No.
|
-How
does he feel?
-He
feels angry.
|
- ¿Cómo se siente (él)?
- Está (Se
siente) enfadado.
|
-I
can’t find my guitar.
|
- No puedo encontrar mi guitarra.
|
-Can
anybody see Tom’s bag.
|
- ¿Alguien ve la bolsa de Tom?
|
-Is
this your bag?
|
-¿ Es ésta tu bolsa?
|
-These
are Holly’s ballet shoes and that is Claude’s recorder.
|
- Estos son los zapatos de ballet de Holly y esa es la
flauta de Claude.
|
-Lulu’s costume is on the
bed.
|
- El traje de Lulu está sobre la cama.
|
UNIT
5 ON THE FARM
Bee
|
Abeja
|
Chicken
|
Pollo
|
Cow
|
Vaca
|
Dog
|
Perro
|
Donkey
|
Burro
|
Horse
|
Caballo
|
Sheep
|
Oveja/s
|
Field
|
Campo (con cerca)
|
Stable
|
Establo
|
Yard
|
Patio
|
Apples
|
Manzanas
|
Cheese
|
queso
|
Eggs
|
Huevos
|
Honey
|
Miel
|
Ice cream
|
Helado
|
Jam
|
Mermelada
|
Milk
|
Leche
|
Potatoes
|
Patatas
|
Yogurt
|
Yogur
|
Clean
|
Limpio
|
Collect
|
Coger / recolectar
|
Feed
|
Alimentar
|
Get from
|
Sacar de / obtener
|
Make
|
Hacer
|
Milk
|
Leche / (ordeñar vb.)
|
Move
|
Mover
|
Sell
|
Vender
|
work
|
trabajar
|
-How
many cows are there on your farm?
|
- ¿Cuántas vacas hay en tu granja?
|
-Are
there any cows in the field?
-Yes,
there are four.
|
- ¿Hay alguna vaca en el campo?
- Sí, hay cuatro.
|
-Do
you sell eggs?
-Yes,
I do. // No, I don’t.
|
- ¿Vende huevos?
- Sí. // No.
|
-We
get honey from bees.
|
- Obtenemos miel de las abejas.
|
-How
much is the yogurt?
-It’s 1 €.
|
- ¿Cuánto cuesta el yogur?
- Vale 1 €
|
-Can
we have some eggs?
|
- ¿Nos puede dar huevos?
|
-Here’s
your change.
|
- Aquí tiene el cambio.
|
-There
isn’t a cat in the farm.
|
- No hay un gato en la granja.
|
UNIT
6 TICK, TOCK!
A quarter past
|
Y cuarto
|
A quarter to
|
Menos cuarto
|
Baker’s
|
Panadería
|
Bank
|
Banco
|
Chemist’s
|
Farnmacia
|
Close
|
Cerrar
|
Finish
|
Terminar
|
Go
|
Ir
|
Hairdresser’s
|
Peluquería
|
Half past
|
Y media
|
O’clock
|
En punto
|
Open
|
Abrir
|
Restaurant
|
Restaurante
|
Shoe shop
|
Zapatería
|
start
|
Empezar
|
-It’s
a quarter to one.
|
- Es la una y cuarto.
|
-The
shoe shop opens at nine o’clock.
|
- La zapatería abre a las nueve.
|
-What
time does it close?
-It
closes at seven.
|
- ¿A qué hora cierra?
- Cierra a las siete.
|
-It’s
half past nine.
|
- Son las nueve y media.
|
-It’s
two o’clock.
|
- Son las dos en punto.
|
-It’s
a quarter past three.
|
- Son las tres y cuarto.
|
-Do
you want to come to my birthday party?
-Yes,
I do. // No, I don’t.
|
- ¿Quieres venir a mi fiesta de cumpleaños?
- Sí. // No.
|
-When
does it start?
-It
starts at four and it finishes at seven.
|
- ¿Cuándo empieza?
- Empieza a las cuatro y termina a las siete.
|
-My
birthday is on the 7th May.
|
- Mi cumpleaños es el 7 de mayo.
|
UNIT
7 FAIRY TALES
Apple
|
manzana
|
Beard
|
barba
|
Broomstick
|
escoba
|
Cape
|
capa
|
Castle
|
Castillo
|
Fairy
|
Hada
|
Club
|
Club/ /palo de hockey
|
Crown
|
corona
|
Dress
|
Vestido
|
Dwarf
|
Enano
|
Forest
|
Bosque
|
Giant
|
Gigante
|
Mother
|
Madre
|
Poison
|
Veneno
|
Prince
|
Príncipe
|
Princess
|
Princesa
|
Sword
|
Espada
|
Wand
|
Varita
|
Witch
|
Bruja
|
Wizard
|
Mago
|
Drink
|
Beber
|
Cat
|
Gato
|
Fight
|
Luchar
|
Fly
|
Volar
|
Go
|
Ir
|
Have
|
Tener
|
Jump
|
Saltar
|
Like
|
Gustar
|
live
|
Vivir
|
Stay
|
Permanecer
|
sleep
|
Dormir
|
wear
|
Llevar puesto
|
-My
favourite character lives in a castle.
|
- Mi personaje favorite vive en un Castillo.
|
-Does
your character need a broomstick?
|
-¿Tu personaje necesita escoba?
|
-The
princess is scared because…
|
- La princesa está asustada porque…
|
-The
giant is in a castle.
|
- El gigante está en un castillo.
|
-The
princess is sleeping.
|
- La princesa está durmiendo.
|
-What
are you reading?
|
- ¿Qué estás leyendo?
|
-What
is it about?
|
- ¿De qué trata?
|
-What
books do you like?
-I
really like books about…
|
- ¿Qué libros te gustan?
- Los libros que me gustan son…
|
-The princess lives with
her parents.
|
- La princesa vive con sus padres.
|
UNIT 8
AT THE BEACH
Bucket
|
Cubo
|
Collecting shells
|
Recoger conchas
|
Crab
|
Cangrejo
|
Deck chair
|
Hamaca
|
Flags
|
Banderas
|
Flippers
|
Aletas
|
Goggles
|
Gafas de buceo
|
Making sandcastles
|
Hacer castillos de arena
|
pebble
|
Guijarro
|
Rock pool
|
Piscina de rocas
|
seaside
|
Litoral
|
Shell
|
Concha
|
Shop
|
Tienda
|
Snorkel
|
buceo
|
Snorkelling
|
Bucear
|
Spade
|
Pala
|
Surfboard
|
Tabla de surf
|
Surfing
|
Hacer surf
|
Swimming
|
Nadar
|
Swimsuit
|
Traje de baño
|
Towel
|
Toalla
|
Trunks
|
Traje de baño masculino
|
Umbrella
|
Paraguas
|
Use the bins
|
Dulce
|
Walk the dog
|
Pasear al perro
|
Water-skiing
|
Esquí acuático
|
Wetsuit
|
Traje de neopreno
|
-Don’t
swim near the red flag.
|
- No nades cerca de la bandera roja.
|
-Swim
near the green flag.
|
- Nada cerca de la bandera verde.
|
-He
likes swimming.
|
- A él le gusta nadir.
|
-Do
you need flippers?
|
- ¿Necesitas aletas?
|
-Are
there any pebbles on your beach.
|
- ¿Hay guijarros en tu playa?
|
-Do
you need my bucket?
|
- ¿Necesitas mi cubo?
|
-Is
there any room for my flippers?
-Yes,
there is. // No, there isn’t.
|
- ¿Hay sitio para mis aletas?
- Sí. // No.
|
-Do
you like swimming?
-Yes,
I do. // No, I don’t.
|
- ¿Te gusta nadir?
- Sí. // No.
|
-Do you like snorkelling?
- Yes, I do. // No, I don’t.
|
- ¿Te gusta bucear?
- Sí. // No.
|